Als baas van de grootste Belgische mediagroep heeft Christian Van Thillo een schitterend parcours afgelegd, in april 1990 gestart als administrateur-generaal van Uitgeverij Hoste met net een MBA in de States achter de rug. Zijn media-imperium bouwde hij uit met als kernwaarden zichtbaarheid, rendabiliteit en flexibiliteit tot een groep van 1,5 miljard euro omzet vorig jaar. DPG Media, voordien De Persgroep en Medialaan, bouwde daartoe ook - net als concurrent Mediahuis - een sterke positie uit in Nederland en werd tevens actief in Denemarken. Dat helpt overeind te blijven op een kleine thuismarkt in een moeilijke sector.
De tijd van operationeel management is voorbij voor Van Thillo. De strategie van de groep uitzetten, klankbord zijn binnen de groep, dat vormt zijn nieuwe uitdaging. Naast gedrukte media zoals Het Laatste Nieuws, de Volkskrant, Humo en Dag Allemaal staat DGP Media ook sterk in radio en televisie met o.a. VTM en Q-Music. Met de derde poot, de onlineservices, wil Van Thillo de opportuniteiten uitbuiten die de disruptieve digitale technologie oplevert. En vanuit News City op het Antwerpse Kievitplein start hij een journalistiek nieuw tijdperk. De uitrol van dat ganse verhaal komt hij graag toelichten voor het talrijk aanwezige nieuws-gierig publiek van House of Flanders.
PRAKTISCH
HOUSE OF FLANDERS vzw
Antwerpsesteenweg 92
BE-2800 Mechelen
secretariaat@houseofflanders.be
+32 (0)15/70 91 66
BTW BE 0537.903.701
HOUSE OF FLANDERS