Debatlunch - 15 november 2019

Christian Van Thillo

 

Als baas van de grootste Belgische mediagroep heeft Christian Van Thillo een schitterend parcours afgelegd, in april 1990 gestart als administrateur-generaal van Uitgeverij Hoste met net een MBA in de States achter de rug. Zijn media-imperium bouwde hij uit met als kernwaarden zichtbaarheid, rendabiliteit en flexibiliteit tot een groep van 1,5 miljard euro omzet vorig jaar.  DPG Media, voordien De Persgroep en Medialaan, bouwde daartoe ook - net als concurrent Mediahuis - een sterke positie uit in Nederland en werd tevens actief in Denemarken. Dat helpt overeind te blijven op een kleine thuismarkt in een moeilijke sector.

 

De tijd van operationeel management is voorbij voor Van Thillo. De strategie van de groep uitzetten, klankbord zijn binnen de groep, dat vormt zijn nieuwe uitdaging. Naast gedrukte media zoals Het Laatste Nieuws, de Volkskrant, Humo en Dag Allemaal staat DGP Media ook sterk in radio en televisie met o.a. VTM en Q-Music. Met de derde poot, de onlineservices, wil Van Thillo de opportuniteiten uitbuiten die de disruptieve digitale technologie oplevert. En vanuit News City op het Antwerpse Kievitplein start hij een journalistiek nieuw tijdperk. De uitrol van dat ganse verhaal komt hij graag toelichten voor het talrijk aanwezige nieuws-gierig publiek van House of Flanders.

 

PRAKTISCH

  • Kasteel Sint-Michiels, Groenstraat 11, 2860 Sint-Katelijne-Waver
  • Datum: Vrijdag 15 november 2019
  • Aanvang: 12u, ontvangst vanaf 11u30
  • Prijs: € 65 p.p. (incl. diner, excl. BTW) - € 115 p.p.  (€ 65 lunch + € 50 spreker, excl. BTW) voor niet-leden (wordt in mindering gebracht bij aansluiting als lid)

 

 

INSCHRIJVEN

 

 

 

 

 

© 2018 - House of Flanders. All Rights Reserved. | Privacy

Antwerpsesteenweg 92

BE-2800 Mechelen

secretariaat@houseofflanders.be

+32 (0)15/70 97 66